Süleyman Soylu Afyonkarahisar’da konuştu: “Tavşana kaç tazıya tut politikasına Afyon gelmez”

AK Parti İstanbul Milletvekili ve eski İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, isim vermeden CHP Afyonkarahisar Belediye Başkan adayı Burcu Köksal’a yüklenerek, “Ona sorun. Mecliste ben oh çekerken PKK’lı milletvekilleri ile kafama kitap fırlattı. Tavşana kaç tazıya tut politikasına Afyon gelmez” dedi.

Eski İçişleri Bakanı ve AK Parti İstanbul Milletvekili Süleyman Soylu, Afyonkarahisar’da partisinin Sevgi Yürüyüşü’ne katıldı.

Soylu, yürüyüş sonrasında Zafer Meydanı’nda Hüseyin Ceylan Uluçay’a destek isteyerek özetle şunları söyledi:

“Afyonkarahisar alelade bir yer değil”

Burası kutlu bir belde. Burası dualı bir belde. Burası doğuda kongrelerle batıyı birleştiren, Milli Mücadele’nin çatısını kuran Afyonkarahisar’dır. Burası alelade bir yer değil. Burası Milli Mücadele’nin Batı Cephesi Karargahı’dır. Burada alınan kararlarla TBMM, İstiklal Mücadelesi’ni yürütmüştür. Burası Afyonkarahisar’dır. Burası Milli Mücadeleye mühür vuran bir şehirdir. Ben bu kampanyada İstanbul dışına çok çıkmadım.

Ankara’ya bir gün gittim geldim. İstanbul’da ilçe ilçe çalışıyorum. Günde 8 saat esnaf gezerek, ev sohbetlerine giderek, kahvelerde çalışarak bir gayreti ortaya koymak istiyorum. Önemli bir seçim bu seçim. Bu seçim herkesin elinden geleni ortaya koymalı. Sebebi şudur, biz hesabi değiliz. Sebebi şudur, bir ilçe yöneticisi kadar çalışacağım ki, imanımı, inancımı davama olan inancımı ortaya koyacağım ki adaylarımızla beraber inşallah seferi tamamlayacağız. Ama diyeceğiz ki zafer Allah’ındır.

“Mehmet Zeybek abi, hizmetini yaptı bugün bayrağı devrediyor”

Tayyip Erdoğan’a 22 yıldır inandınız, güvendiniz. Şimdi de bu inancınızı devam ettirmenizi istiyoruz. Birilerinin heybelerinde bir şey yok. Genel seçimin konusunu yerel seçime taşıyorlar. Aha burada Mehmet Zeybek abi, hizmetini yaptı bugün bayrağı devrediyor. İşte Hüseyin Uluçay kardeşim, projelerini hazırladı.

“Bir gök taşı düşmedi”

5 yıldır başımıza ne geldiğini hepimiz biliyoruz. Bir gök taşı düşmedi. 15 Temmuz darbeyi yaşadık. Afyon sokaklara döküldü. Kim gelir Türkiye’ye yatırım yapacak? Tam istikrarı yakalıyorduk. Pandemi ile karşılaştık. Annelerimizin babalarımızın evine giremedik. Bütün dünya ekonomik olarak sallantıya girdi. Ukrayna-Rusya savaşı oldu. Gıda krizi oldu. Dünyada doğalgaz fiyatı 5.5 kat yükseldi. Tayyip Erdoğan bunu milletine yansıtmadı, hazineden karşıladı. Depremler, afetler, yangınlarla karşılaştık. Depremzedeler için evler yapılsın diyoruz. Bu evler kimin parası ile yapılacak? Bu milletin devletin ve milletin parası ile.

“EYT meselesi”

Tayyip Erdoğan, samimi konuşuyorum EYT’ye karşı çıktı. Millet istedi. Ey Tayyip Erdoğan, “sen bunu yap” dedi. Neticede geldi ve EYT’yi yaptı.

Şimdi sokakta karşılaştıklarımız EYT’yi yapmasaydınız. Aynı insanlar o gün EYT’yi yapın diyorlardı. Bunların hepsi bir maliyet oluşturdu.

Afyon halkına sesleniyorum. Bugüne kadar Tayyip Erdoğan’a güvendiniz. Tayyip Erdoğan, Türkiye’yi büyüttü. Bir kardeşiniz olarak söylüyorum Türkiye’de terörün kökünü kazıdı attı. Cesaretimizi ve gücümüz ondan aldık. Burada söylüyorum. Kimse yalandan kahramanlığa soyunmasın. Ben terörle mücadele verirken mecliste kapaklara vuranlar bugün gelip burada milliyetçilik afralarına tafralarına girmesin. Belki başkalarına işler ama bana sökmez. Ben sizin kardeşinizim. Doğu ve Güneydoğu’da tüm dağların tepesine çıktım. Sadece tepesine çıkmadım. Onların her birine şu nazlı bayrağı dikip 5 vakit ezan okuttum.

“PKK’lı vekillerle Kafama kitap fırlattı”

Beni iyi dinleyin. O eski genel başkanı gibi yapmak istiyor. Bir eliyle bozkurt işareti diğer eliyle kandile selam söylemek istiyor. Bize içi dışı biri lazım. Bize kalbi ile dudağı bir konuşan biri lazım. Bize Hüseyin Uluçay lazım. Ona sorun. Mecliste ben oh çekerken PKK’lı milletvekilleri ile kafama kitap fırlattı. Tavşana kaç tazıya tut politikasına Afyon gelmez.”

“Batı Karargahını teslim edemeyiz biz”

Sandıklara sahip çıkma çağrısı yapan Soylu, Uluçay’ın emrine amade olduğunu söyledi ve şöyle konuştu: Ben başkanımızın emrine amadeyim. Burası şehit kokusu diyarıdır. Batı Karargahını teslim edemeyiz biz. Yarın sabaha kadar çalışacağız. Çalışarak Batı Cephesi Karargahına Hüseyin Uluçay başkanımızı getireceğiz.